مهاجرت بدون مدرک زبان


اگر قصد مهاجرت به کشورهای دیگر را داشته باشید، احتمالاً یکی از مهم ترین دغدغه‌های شما تسلط بر زبان است. هر کشوری یک زبان مخصوص به خود را دارد که برای ادغام در آن جامعه و تحصیل و کار مورد نیاز است، اما آیا مهاجرت بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟ احتمالاً این سؤال خیلی از شماها است.

باید بگوییم که اگر به فکر مهاجرت کاری یا تحصیلی هستید، امکان مهاجرت بدون داشتن مدرک زبان تقریباً صفر است، اما روشی وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد بدون این مدرک مهاجرت کنید و آن هم روش سرمایه گذاری است. در این مقاله از سایت ویزاپلاس بیشتر این مورد را بررسی می‌کنیم.

چرا مهاجرت بدون مدرک زبان سخت است؟

تصور کنید که وارد مکان یا شهری شده‌اید که زبان مردم آن منطقه را متوجه نمی‌شوید، قطعاً نمی‌توانید حتی برای موارد پیش پا افتاده هم با مردم ارتباط برقرار کنید و دچار مشکلات بزرگی می‌شوید. مهاجرت به کشورهای دیگر هم دقیقاً به همین شکل است. وقتی شما نتوانید با مردم ارتباط کلامی برقرار کنید، نمی‌توانید نیازهای خود را برطرف کنید و منزوی می‌شوید و از جامعه عقب می‌مانید.

حال تصور کنید برای موارد مهمی مانند تحصیل و کار بدون دانستن زبان مقصد مهاجرت کنید. صرف نظر از اینکه این مورد در بیشتر مواقع امکان پذیر نیست، شما بدون دانستن زبان نه می‌توانید درس بخوانید و نه کار کنید. اگرچه میزان تسلط بر زبان مقصد با توجه به منطقه و نوع کار متفاوت است، ولی در هر صورت شما به یک دانش حداقلی نیاز دارید. به همین دلیل است که تسلط بر زبان و ارائۀ مدارک حرفه‌ای برای مهاجرت و ورود به کشورهای دیگر یکی از مهم ترین الزامات است.

صفر تا صد مهاجرت و اخذ اقامت اروپا را به ویزاپلاس بسپارید

چگونه بدون مدرک زبان مهاجرت کنیم؟

همان طوری که گفتیم برای مهاجرت تحصیلی و کاری شما به دانش زبان نیاز دارید. تقریباً هیچ کشوری نیست که از شما مدرک زبان رسمی کشور خود یا زبان‌های بین المللی مانند انگلیسی را نخواهد. البته برخی کشورها ممکن است، خیلی دربارۀ میزان تسلط شما سخت گیری نکنند. مثلاً ممکن است با مدرک A1 و A2 که پایین ترین سطح تسلط را نشان می‌دهد بتوانید به کشورهای دیگر مهاجرت کنید.

ناگفته نماند که این سطح معمولاً برای برخی از مشاغل قابل قبول است که نیاز چندانی به ارتباط کلامی برای ارائۀ کار وجود ندارد. در مهاجرت تحصیلی هم گاهی شما می‌توانید با سطح پایین زبان مهاجرت کنید و دوره‌ها را در همان کشور مقصد بگذرانید.

اما یک روش وجود دارد که شما برای مهاجرت به هیچ سطحی از زبان و ارائۀ مدرک زبان نیاز ندارید. روش سرمایه گذاری یک روش مهاجرت بدون مدرک زبان است. با این روش شما می‌توانید اقامت دائم و حتی شهروندی بگیرید. سرمایه گذاری روش‌های مختلفی دارد: خرید ملک، خرید اوراق قرضه، تمکن مالی، سرمایه گذاری در مؤسسات دولتی کشور مقصد و… . البته خوب است این را بدانید که اگر قصد زندگی در کشور مقصد را دارید بهتر است برای برطرف کردن نیازها و ارتباط بهتر حداقل‌های زبانی را برآورده کنید.

جهت دریافت مشاوره فرم زیر را تکمیل کنید

برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری چه باید کرد؟

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری روش‌های مختلفی دارد. اگر برای شما گرفتن مدرک زبان سخت است یا زمان کافی برای گذراندن دوره‌ها و شرکت در آزمون‌های تخصصی را ندارید، می‌توانید با یکی از روش‌های سرمایه گذاری به کشور مقصد مهاجرت کنید. برای اینکه از این طریق مهاجرت کنید به میزان کافی سرمایۀ اولیه و در برخی برنامه‌ها سرمایۀ ماهانه نیاز دارید. بهتر است برای دانستن جزئیات بیشتر این برنامه با مجموعه مهاجرتی ویزاپلاس تماس بگیرید.

اگر قصد دارید از طریق برنامۀ تمکن مالی ویزا بگیرید، ابتدا باید اثبات کنید، مبلغ معینی سرمایه (که میزان آن در هر کشور متفاوت است) در حساب بانکی خود دارید. به جز آن، نیاز است ماهانه هم درآمد مشخصی داشته باشید که نشان دهد امکان برطرف کردن نیازهای مالی خود و خانواده را دارید. این موارد را باید در اسناد قانونی و رسمی به سفارت کشور مقصد تحویل دهید.

در برنامۀ گلدن ویزا یا اقامت از طریق خرید ملک هم شما باید یک یا چند ملک را با سرمایۀ خود و بدون کمک گرفتن از سرمایه دولتی مانند وام و… خریداری کنید. مبلغ این ملک در کشورهای مختلف متفاوت است و باید به قوانین کشور مورد نظر مراجعه کنید.

در روش سرمایه گذاری در اوراق قرضه هم نیاز است که شما به اندازۀ مبلغ تعیین شده، اوراق و اسناد رسمی کشور را خریداری کنید یا سهام بخرید. روش دیگر اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری که یک روش مهاجرت بدون مدرک زبان است، سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت است.

مهاجرت بدون مدرک زبان با ویزاپلاس

اگرچه مهاجرت بدون مدرک زبان برای شما معایب زیادی دارد و برقراری ارتباط و رفع نیازها را برای شما با مشکل مواجه می‌کند، اما افرادی هستند که نمی‌خواهند زمان زیادی را در کشور مقصد زندگی کنند و فقط می‌خواهند اقامت آن کشور را داشته باشند. روش‌های سرمایه گذاری زیادی هستند که علاوه بر اینکه مسیر شهروندی شما را هموار می‌کنند، نیازی به حضور فیزیکی طولانی مدت در کشور مقصد را ندارند.

ویزاپلاس یک شرکت مشاوره مهاجرتی معتبر است که به طور تخصصی در حوزۀ مهاجرت و سرمایه گذاری در کشورهای مختلف کار می‌کند. ما با دارا بودن وکلای تراز اول و با تجربه، از صفر تا صد مسیر را در کنار شما هستیم.

کلام پایانی

اگر علاقه‌مند به زندگی در یک کشور پیشرفتۀ اروپایی هستید، احتمالاً بارها دربارۀ چگونگی اخذ مدرک زبان کشور مقصد فکر کرده‌اید. مدارک تخصصی و رسمی زبان برای مهاجرت بسیار ضروری هستند و کسی که می‌خواهد برای تحصیل یا کار در کشور مقصد درخواست دهد، باید مطابق با قوانین کشور مقصد، مدرک زبان خود را ارائه کند. با سرمایه گذاری در کشور مقصد می‌توانید مهاجرت بدون مدرک زبان را به راحتی تجربه کنید. برای کسب اطلاعات لازم دربارۀ این شیوۀ مهاجرتی با ویزاپلاس در تماس باشید.